Des de la Secretaria d'Estat de Comerç han contactat amb FEIQUE per a informar que s'ha prorrogat el termini per a la presentació de noves sol·licituds de suspensions i contingents aranzelaris autònoms erga omnes, per a matèries primeres, productes intermedis i components, que estiguin relacionades amb la producció de productes finals usats per a combatre el COVID-19.
Les noves sol·licituds hauran de justificar una relació clara entre els productes importats i l'ús esperat en el producte final.
La decisió de prorrogar el termini es basa en el fet que les suspensions i contingents poden contribuir al funcionament eficient de la cadena de proveïment del sector mèdic i assistència sanitària, donada la necessitat d'incrementar a la UE la producció de productes clau per a fer front al COVID 19.
El nou termini per a presentar les sol·licituds finalitzael4 de maig de 2020.
Les empreses interessades, si us plau que es posin en contacte amb el MINCOTUR al correu kcardenas@mincotur.es.
Com el termini acaba el 4 de maig, i les sol·licituds han de ser revisades abans d'enviar-les a la Comissió, seria convenient que les hi fessin arribar abans del 25 d'abril.
S'adjunta Nota de la Comissió, Declaració d'inexistència d'un acord comercial exclusiu i formularis de sol·licitud (part I-II i part III).
Si té algun dubte sobre aquest tema poden fer-la arribar a Carlos Molina: cmolina@feique.org